شاید خیلی ها فکر کنند که بازاریابی تلفنی خیلی قدیمی و شاید دیگر کارایی نداشته باشد و شاید هم کار آزار دهنده ای باشد. ولی من به شما میگویم که بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین نوع بازاریابی هست که وجود دارد. شاید بپرسید چرا؟ چون یک کارشناس با تجربه و انسانی پای تلفن میتواند شما را راهنمایی کند در یک سری از کالا ها و خدمات و نکته بعدی دیگر این است که آن کسب و کار برای شما ارزش قائل شده است که به صورت تلفنی با شما صحبت کند و نظر شما را درباره یک سری از کالا و خدمات جویا شود بدون در نظر گرفتن جواب مثبت یا منفی شما.
یک بازاریاب حرفه ای چه مشخصاتی دارد؟
قبل از اینکه بخواهم درباره یک بازاریاب حرفه ای صحبت کنم باید از شما یک سوال مهم بپرسم که بازاریابی از نظر شما چیه؟ خیلی ها میگن فروش، سمج شدن، چرب زبانی کردن، وسوسه کردن و موارد دیگر.
ولی باید به شما بگویم بازاریابی یعنی آگاهی دادن نسبت به یک کالا و خدمات بدون در نظر گرفتن نتیجه آن.
نتیجه آن چیه؟ یا جواب مثبت هست یا منفی. اگر مثبت بود خیلی خوبه ممکنه تبدیل بشه به مشتری ولی اگه نه بود چی؟ در این حالت است که خیلی ها دلسرد می شوند. در صورتی که جواب منفی بود برندینگ کسب و کار شما صورت گرفته. مثل یک بیلبورد تبلیغاتی که برای چند صد هزار نفر اکران می شود ولی شاید ۱۰ نفر آن کالا یا خدمات را استفاده کنند و رچا کسی دلسرد نمی شود چون میگویند ما هزینه برای برندینگ انجام داده ایم و در بازاریابی تلفنی اصولی هم به همین صورت است که طبق یک دیالوگ خاص بارها و بارها اسم کالا و خدمات شما به گوش مخاطبین میرسد چه قصد استفاده داشته باشند چه نداشته باشند.
بازاریابی تلفنی اشتراکی
در این نوع از بازاریابی یک کارشناس مجرب و با تجربه در زمینه بازاریابی تلفنی قراردارد که مسلط به فن بیان و تمامی مهارت های لازم است، یک کارشناس برای چند صاحب کسب و کار فعالیت می کند و تایم خودش را به صورت روزانه تقسیم میکند بر اساس پلن ارائه شده.
بازاریابی تلفنی اختصاصی
بازاریابی اختصاصی همان طور که از اسمش پیدا هست یک بازاریاب به صورت اختصاصی برای کسب و کار شما لحاظ گردیده و خدمات حرفه ای تری را نسبت به اشتراکی به شما می دهد که یکی از مهمترین این خدمات آنالیز فروش و بازاریابی به صورت ماهیانه بر اساس اطلاعات بدست آمده است.